Słubice i okolice

Stetryczały powrót ;)

Wtorek, 10 kwietnia 2012 | dodano:11.04.2012 Kategoria Niemcy, Słubice i okolice
Pr. maks.:0.00Temperatura:7.0 HRmax:(%)HRavg(%)
Słubice - Frankfurt/Oder - Lebus - Kostrzyn

Postanowiłem zdążyć na pociąg odjeżdżający z Kostrzyna o 9.03, co wiązało się z kolejną dość wczesną pobudką. Nie było z tym jednak problemu. Byłem ciekaw samopoczucia po wtwarzowietrznej męce sprzed paru dni. Na początku jechało się całkiem fajnie jednak gdzieś po godzinie poczułem coś określanego zazwyczaj słowem "wpijanie" acz nie chodzi o wpijanie piwa lub innych płynnych zmiękczaczy umysłu. Tym razem odpowiedzialny za wpijanie był niejaki Brooks, a żeby tak być uczciwym to raczej brak wytrenowania. Wielkie to szczęście, że nie było tam w okolicy wszędobylskich, chętnych do filmowania swoimi wszechmocnymi komórami dzieciaków, bo widok miałyby przedni - kiedy zsiadłem z roweru, żeby rozprostować kości, okazało się, że wpijanie graniczy ze skurczami, więc dłuższą chwilę pozostawałem w pozycji dziwnie pochylonej do przodu. Udało mi się w końcu zmusić do zmiany tej pozycji, co zakwalifikowało ją do tymczasowego skurczu postetryczałego.

To będzie bardzo ciekawy rok, bo oczywiście zamierzam jak zwykle wyruszyć gdzieś z sakwami. Robocza nazwa ruszenia się: "Kawałek na północ, troszkę na wschód i jak najdalej na południe". Howgh ;)

Zdechlewo ;)

Sobota, 7 kwietnia 2012 | dodano:11.04.2012 Kategoria Niemcy, Słubice i okolice
Pr. maks.:0.00Temperatura:3.0 HRmax:(%)HRavg(%)
Kostrzyn - Lebus - Frankfurt/Oder - Słubice

Mocno gimnastykowałem się umysłowo, żeby oszukać lenia i wykopać się na rower. Gimnastyka okazała się tak skuteczna, że wstałem nawet o 4:30, wymyłem ząbki (sakwy spakowane dzień wcześniej) i pojechałem na dworzec PKP. Bilet i załadunek do pociągu. Odjazd zaraz po szóstej - w przedziale byłem sam aż do Kostrzyna, więc całkowicie na luzie zagłębiłem się w lekturze. W Kostrzynie smutny widok na dworcu - nie wiem, czy to remont, czy efekty cudów gospodarczych, ale zaobserwowałem brak kiosku oraz sklepiku. Wyglądało to na całkowitą likwidację, a przyznam, że lubiłem tam wypić kawę po przyjeździe...

Cóż, kupiłem coś do picia na drogę i ruszyłem się. Byłem ciekaw jak to będzie, bo od długiego czasu moje rowerowe jazdy obejmowały tylko króciusieńkie dojazdy do pracy, czyli niespełna 15 minut w jedną stronę. A tu jeszcze od razu zaczął się wpyszczać wiatr. Nie zapomniałem jednakowoż o moście :)

Szybko poczułem jednak, że brak kondycji plus wiatr równa się czemuś mocno nieruchawemu i sapiącemu. Rozwartym kątem oka dostrzegłem w pewnym momencie obserwujące mnie zwierzę, które zastanawiało się zapewne, dlaczego to nieruchome coś tak strasznie się hiperwentyluje.

Popatrzyliśmy więc na siebie wzajemnie. Ja z przyjemnością, on bez aż w pewnej chwili popędził dalej. Bez zadyszki i sapania, więc ja również podjąłem próbę przedostania się w pobliże bliższych celu pozycji. Byłem jednak uparty, bo pomimo wnerwiającego wiatru jechałem cały czas po wale. Dla takich widoczków warto się trochę pomęczyć ;)

Jadąc już po drodze rowerowej przy szosie, pomiędzy Lebus a Frankfurtem pozwoliłem sobie wyprzedzić na podjeździe dwójkę innych sakwiarzy, przy czym dziarsko z każdym się przywitałem ("hallo!"). Tak, poczułem tę moc ;)

Ładne kwiatki

Wtorek, 19 lipca 2011 | dodano:20.07.2011 Kategoria Niemcy, Słubice i okolice
Pr. maks.:47.86Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Tranzyt powrotny Słubice - Kostrzyn

Twierdzę, że to twierdza ;)

Rowerowy tranzyt Kostrzyn - Słubice

Sobota, 16 lipca 2011 | dodano:17.07.2011 Kategoria Niemcy, Słubice i okolice
Pr. maks.:41.31Temperatura:25.0 HRmax:(%)HRavg(%)
Zazdrościłem ludziom jadącym z naprzeciwka, bo mieli całkiem porządny wiatr w plecy. Wiele osób miało sakwy - pewnie jakieś weekendowe wycieczki klubowe.

Przemieszczenie bez złamania

Czwartek, 23 czerwca 2011 | dodano:24.06.2011 Kategoria Słubice i okolice
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kostrzyn - Słubice. Po drodze spotkanie z sarną, która zwiała i boćkiem, który... również zwiał ;)

Tego zdjęcia nie ma, to tylko złudzenie optyczne, być może zbiorowe ;)

Powrót ze Słubic

Niedziela, 5 czerwca 2011 | dodano:05.06.2011 Kategoria Niemcy, Słubice i okolice
Pr. maks.:44.80Temperatura:30.0 HRmax:(%)HRavg(%)
Gorąco.

Gorąca przejażdżka

Piątek, 3 czerwca 2011 | dodano:04.06.2011 Kategoria Niemcy, Słubice i okolice
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Rano do pracy przez dworzec PKP, gdzie kupiłem bilet do Kostrzyna. Po pracy w pociąg i dojazd na miejsce. W Kostrzynie szybko wrzuciłem w siebie jakiś udawany obiad i koło 17 ruszyłem w stronę Oder - Neisse Radweg. Potem relaks ;) Jak zwykle po drodze jacyś sakwiarze, jeden skiker, paru rolkarzy, spacerowicze z psami.

Powrót, czyli Słubice - Kostrzyn

Niedziela, 8 maja 2011 | dodano:08.05.2011 Kategoria Niemcy, Słubice i okolice
Pr. maks.:46.40Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Wyjazd o ósmej rano - z początku lekki chłodek, ale po paru km rozgrzewki było już tylko ciepło. Słońce piękne widoki, śpiewy ptaków, zające oraz ludzie na rowerach, rolkach, z kijami NW. Wzdłuż brzegów wiele wyrzeźbionych postaci z wędkami w drewnianych dłoniach - ok, może nie jestem do końca pewien, ale nie chce mi się wierzyć, żeby człowiek mógł tyle czasu sterczeć bez ruchu ;)

W pociągu po raz kolejny NIE zdarzyło się, żeby ktoś palił w przedziale, w którym siedzę. Dość niezwykłe to zjawisko (jasne, palą w różnych innych miejscach, ale i tak jestem zdzwiony takim postępem - uściślę, że chodzi o pociąg typu "tramwaj" i słynny "przedział dla podróżnych z dużym bagażem", który często wykorzystywany jest jako pomieszczenie dla palaczy, pijaków oraz innego folkloru ludowego), a przecież już miałem zamiar szukać w szerokiej ofercie sklepów internetowych, czegoś co można by nazwać "bąkiem w aerozolu". Po to, żeby takiemu palaczowi puścić bąka prosto w twarz a potem spokojnie poczekać na pytanie: "dlaczego smrodzisz?" ;)

Po zaczerpnięciu świeżego powietrza wrzuciłem fotki:

Nowy Lubusz

Sobota, 7 maja 2011 | dodano:08.05.2011 Kategoria Słubice i okolice
Km:18.20Km teren:0.00 Czas:Km/h:
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Spacerek na wysokość niemieckiego Lebus, ale po naszej stronie.

Rzut oka za Odrę:

Słubice - Kostrzyn, powrót

Wtorek, 26 kwietnia 2011 | dodano:26.04.2011 Kategoria Niemcy, Słubice i okolice