Po fotki!

Piątek, 20 listopada 2009 | dodano:20.11.2009
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
To była wyprawa po wieczorno-nocne fotki. Z premedytacją użyłem też gwiazdkowego efektu do odkrycia którego mocno przyczynił się Robin :)
Wniosek jest jeden - nocne zdjęcia trzeba jednak umieć robić... ;)

Most Długi oraz Izba Celna w Szczecinie © meak

Światła nad wodą © meak

Odra w Szczecinie © meak

Korek na ul. Wyszyńskiego w Szczecinie © meak

Zamek i katedra © meak

Zamek w Szczecinie © meak

Uwaga do rozmiaru nie dotyczyła bezpośrednio fotek na tej stronie, tu jest OK. Ale np. słabe otagowanie na photobikestats nie pozwoli ci załaczyć dużego rozmianu i z automatu przeskaluje do mniejszego formatu.

RoboD - 21:44 sobota, 21 listopada 2009 | linkuj
Przyglądam się z zainteresowaniem dyskusji, bo sam się przy okazji uczę. Zastanawiam się jednak skąd uwaga na temat rozmiarów fotek? Czyżbym czegoś nie dostrzegał? Fotki są w rozmiarze 900x600 i z tego, co widzę tak są też wyświetlane na stronie. Przynajmniej u mnie, pod Firefoksem 3.5 :)
- 21:30 sobota, 21 listopada 2009 | linkuj
Czytałem i to i wiele innych i moje metoda sprawdza się dobrze, jest szybka i daje relatywnie dobre efekty, bez niepotrzebnego kombinowania. Nie jest najdoskonalsza, ale jest najszybsza z tych dobrych jakościowo.
- 21:24 sobota, 21 listopada 2009 | linkuj
Nie, nie jest to dobre rozwiazanie. Wystaczy zrobić eksperyment i porównać wyniki. Przeczytaj zreszta topic, do którego dałem link, a na pewno zmienisz zdanie.

Jeszcze jedna ważna rzecz do autora bloga i ogólnie... Jeśli prezentujemy zdjęcia to zmiejszamy je do rozmiarów takich, w jakich będa wyświetlane na stronie. Wszelkie przeskalowania wprowadzane przez engine strony spowoduja spadek ostrości prezentowanej fotki.
RoboD - 21:20 sobota, 21 listopada 2009 | linkuj
Dlatego lepszym rozwiązaniem jest wyostrzenie ich przed skalowaniem w dół. Mniejsza strata na detalach.
- 20:31 sobota, 21 listopada 2009 | linkuj
@ feels3: Jesteś w totalnym błędzie, właśnie po skalowaniu w dół, fotki wymagaja w większości (jak nie w 100%) wyostrzania. RoboD - 20:28 sobota, 21 listopada 2009 | linkuj
Filtr filtrem a i tak przy skalowaniu w dół traci się ostrość i drobne detale.
Moja rada, jak wrzucacie fotki małe na bloga to przed skalowaniem wystarczy im raz wyostrzyć zwykłym sharpem, a po skalowaniu niczego już przeważnie nie trzeba robić.
- 16:47 sobota, 21 listopada 2009 | linkuj
Jakkolwiek topic bazuje na PS, to jednak warto go przeczytać, zerknij > http://canon-board.info/showthread.php?t=19955.html RoboD - 16:44 sobota, 21 listopada 2009 | linkuj
@RoboD
Ten z Gimpa jest pewnie na nim wzorowany, nazywa się zresztą highpass filter :)
Tyle, że nie jest z Gimpem dostarczany - o tym filtrze przeczytałem chyba w jakiejś książce Scotta Kelby, a u niego wszystkie "recepty" dotyczą Photoshopa. Na szczęście ktoś zrobił tzw. "script-fu" pod Gimpa, który wystarczy ściągnąć, wrzucić w folder plugins i już się da używać. A ja na Gimpa jestem "skazany", bo działam pod linuksem ;)
- 05:31 sobota, 21 listopada 2009 | linkuj
W PS ten relief nazywa się filtrem górnoprzepustowym. Podkreśla krawędzie, bo ostrość to nic innego jak kontrast na krawędziach.
RoboD
- 22:44 piątek, 20 listopada 2009 | linkuj
Photoshop ma swoje wbudowane narzędzia do ostrzenia całkiem przyzwoite.
Mi pierwsza i przed ostatnia fotka podoba się najbardziej.
- 18:52 piątek, 20 listopada 2009 | linkuj
@Robin
Znasz tego Canona, więc pewnie się domyślasz, że ostrość to raczej nie jego zasługa. To plugin wyostrzający do Gimpa - nakłada drugą warstwę, praktycznie tylko szarą, coś w rodzaju reliefu, który podkreśla wszelkie kontury itd. Można "regulować" ostrość zwiększając albo zmniejszając przezroczystość tej warstwy (oczywiście jak z każdym efektem, lepiej nie przesadzić ;) ) - do Photoshopa z pewnością również jest coś takiego.
@Mogilniak
Dzięki. Chyba pójdę do Urzędu Miasta, żeby mnie zatrudnili przy promocji ;) Szczecin jest ładnie położony, ale ciągle traci przez to, że znajduje się po "niewłaściwej" stronie Odry.
- 18:05 piątek, 20 listopada 2009 | linkuj
Ja widzę niezłe foty. Nie wiedziałem, że szczecin taki ładny jest
mogilniak
- 17:54 piątek, 20 listopada 2009 | linkuj
Nie masz powodu do żalu :) Ja też próbuje, nikt z nas nie rodzi się od razu fotografem przez duże ef. Przedostatnie zdjęcie super ostre. Pozdrawiam