Leśno Górne, Pałac Drakuli ;)

Środa, 29 lipca 2009 | dodano:29.07.2009 Kategoria Okolice Szczecina
Pr. maks.:41.40Temperatura:25.0 HRmax:(%)HRavg(%)
Dzisiaj przedarłem się przez tłum obecny na Jasnych Błoniach i alejkach Lasku Arkońskiego, a potem pod wpływem impulsu skręciłem na ul. Miodową i wjechałem do ul. Pod Urwiskiem, a potem skręcałem, skręcałem, skręcałem ale i tak wylądowałem pod Dębem Bogusława, skąd zjechałem do Leśna Górnego, a tam postanowiłem odwiedzić głaz pamiątkowy Hermanna Löns (facet miał pecha, bo hitlerowcy uznali go za swego ponieważ w paru dziełkach prezentował jakieś tam idee narodowe, ale jak to wyglądało dokładniej od jego pewnie się nigdy nie dowiemy). Był w każdym razie pisarzem, który w odruchu patriotyzmu zaciągnął się do wojska podczas Pierwszej Wojny Światowej i trzy tygodnie później został zastrzelony.

Dawno nie widziałem też pałacu w Leśnie Górnym, więc tam podjechałem. Potem Pilchowo, Głębokie, esy - floresy i Szczecin ;)

Kamień Hermanna Löns © meak

Pałac - Leśno Górne koło Szczecina © meak

Ten pałacyk prezentowałby się jeszcze lepiej gdyby go te drzewa tak nie zastawiły :P Pozdrawiam
robin
- 12:52 wtorek, 4 sierpnia 2009 | linkuj
Głaz jest na wzgórzu w okolicy tablicy "Leśno Górne" od strony Siedlic (jak jedziemy do Siedlic to po prawej stronie) - prowadzi tam niebieski szlak pieszy.
- 15:58 środa, 29 lipca 2009 | linkuj
Zawsze potrafisz coś wypatrzeć, czego dotąd nie widziałem. Mam tu na myśli nie odnowiony pałac w Leśnie Górnym, lecz pamiątkowy głaz.