Spacerek

Niedziela, 17 października 2010 | dodano:17.10.2010 Kategoria Okolice Szczecina
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Odbyłem dzisiaj wielką wyprawę, w ramach której zaobserwowałem kraniec drogi rowerowej za Pilchowem. Zaiste inwestycja ta realizowana jest w zabójczym tempie ;)
Ciekawe, czy tak samo gładko pójdzie budowa drogi rowerowej na prawobrzeże, bo z tego co czytałem parę tygodni temu to w ciągu roku wszystko powinno być gotowe.

Dzisiaj odeszła na wieczny spoczynek torba Authora, której używałem od paru lat na krótkich wycieczkach ;)
Przyznam, że pomimo paru zalet od jakiegoś czasu mnie wkurzała, więc rozstałem się z nią bez specjalnego żalu :)

W Lasku Arkońskim było dzisiaj wielu biegających oraz usiłujących chodzić z kijkami. Niestety, znowu większość przedłużała sobie kończyny górne kijami trekkingowymi, a Ci którzy mieli kije do NW z pewnością nie mogliby posłużyć jako ilustracja często przywoływanej właściwości NW, która sprawia, że pracują niemal wszystkie mięśnie. Równie dobrze mogliby chodzić o lasce i wcale nie chodzi tu o wiek, bo to były młode laski i młodzi laskowie ;)

Gdybasz, ale całkiem rozsądnie :) Nie przyszło mi do głowy, żeby na zejściu się odchylać do tyłu i podpierać, muszę tego spróbować, bo ze schodzeniem rzeczywiście miałem problem :)
- 07:46 poniedziałek, 18 października 2010 | linkuj
Przeceniasz mnie i/lub Beskidy. Do napierania po górach jak najbardziej kijki trekkingowe, ale ja ze względów zdrowotnych (staw skokowy) chodzę po łagodnych szlakach, bez wspinania się "na krechę" i innych takich. Z doświadczenia wiem, że długie, łagodne zejścia dają nieźle w kolana, i mam nadzieję, że nawet delikatna pomoc kijkiem powinna pomóc. Zresztą naoglądałem się filmików o NW, i wynika z nich, że schodząc z górki powinienem się lekko odchylić do tyłu, wtedy odpychanie się kijkami jest zarazem podpieraniem się. Ale też nie próbowałem i gdybam :)
- 07:42 poniedziałek, 18 października 2010 | linkuj
Tzn. ja mam nadzieję, że porządne kije składane nie hałasują - fakt, że moje Exele są jednoczęściowe i są cichutkie (mówię oczywiście np. o chodzeniu po asfalcie lub miękkiej leśnej drodze, bo oczywiste jest, że jak się łazi po kamyczkach itp. to hałas jest, od samego wbijania. O chodzeniu po górach z kijami nie mam zielonego pojęcia, więc dalszą część potraktuj wyłącznie jako teorię ;)
Owszem, ludzie podobno chodzą z kijami NW po górach, ale wydaje mi się, że do tego lepsze mogą być już kije trekkingowe - w górach bardziej chodzi o pomoc przy chodzeniu, o podpieranie się, oszczędzanie stawów, a taką funkcję pełnią właśnie kije trekkingowe. Nordic walking to aktywność, w której kije nie służą do podpierania, ale do odbijania się. W górach teren jest często nierówny i niesprzyjający wpadaniu w "nordicwalkingowy" rytm marszu, często łazimy po kamieniach na zmianę z piachem, nie ma jednorodnego podłoża, więc pewnie końcówki kijów trekkingowych też mogą być do tego bardziej przystosowane itp. Ale spróbuję kogoś kto chodził z kijami NW po górach i wie na ten temat więcej, może się podzieli wrażeniami, wiem że robił całkiem pokaźne wycieczki po górach, możliwe że moja teoria nadaje się tylko do spuszczenia w klozecie ;)
- 07:23 poniedziałek, 18 października 2010 | linkuj
Hm, mówisz że porządne kije nie hałasują? Ja mam pożyczone Spokey'e, które: a. hałasują, myślałem że to norma, b. nie mają wypinanych pasków, co strasznie mnie wkurza (ciężko nawet zdjąć gumowe "butki" bez ściągania pasków). Chociaż dalej myślę nad kijami składanymi (ale 2-częściowymi) jako bardziej uniwersalnymi, bo: a. żonka ostatnio myślała czy by nie spróbować, b. planuję je używać również w Beskidach a z tego co wyczytałem, to na zejściach dobrze kijki wydłużyć (a zejście czasem trwa godzinę).
Dla mnie najbardziej irytującą nawierzchnią są wsiowe drogi w remoncie, niby asfalt, ale przysypany piachem, gumowe butki się ślizgają, a ostrza stukają.
- 07:02 poniedziałek, 18 października 2010 | linkuj
Mnie się udało kupić w hipermarkecie całkiem znośne kije - niestety, miały dwie wady, które sprawiły, że i tak kupiłem potem kije firmy Exel. W hipermarketowych był jakiś kiepski mechanizm blokowania (były oczywiście składane) i jak na mój gust - a przecież NW bardzo przyjemnie jest uprawiać w lesie - za bardzo hałasowały. Exele mają jeszcze przewagę, jeśli chodzi o końcówki, tzw. groty - są ostre, więc chodzić da się niemal po każdej nawierzchni. Oczywiście do macania - jak to określi poniżej jotwu - nadaje się każdy kijek, kiedy jednak chcemy się porządnie nim odepchnąć to musi się wbić w podłoże (jeśli chodzimy po asfalcie to oczywiście inna sprawa). Macie szczęście z tym parkiem NW. Pod Szczecinem nic takiego na razie nie ma, ostatnio nawet - w podmiejskim Lasku Arkońskim - zaczynają wysypywać ścieżkę zdrowia kamykami, które chodzenie z kijkami tylko utrudniają i powodują hałas ;)
- 06:51 poniedziałek, 18 października 2010 | linkuj
Ostatnio zerknąłem co ciekawego oferuje mój lokalny superhipermarket. No i mają kijki do NW, tzn. rękojeść wygląda jak do NW. Nawet mają wypinane paski!!! Tylko chyba chińskim dzieciom nikt nie pokazał do czego to ma służyć, i pasek jest wpinany w połowie uchwytu. Tak mnie to zdziwiło, że aż próbowałem to założyć. No i da się, co prawda kijek trzyma się pod rękojeścią, za rurkę, ale co tam, drogę macać przed sobą by się dało.

A w moim rodzinny mieście otwarto Park N-W. Może niezbyt imponujący, ale jest!
Pozdrowienia ze śląska :)
- 06:28 poniedziałek, 18 października 2010 | linkuj
Trochę poczytałem na temat NW i podobnie jak Ty dostrzegam, że większość posiadaczy kijków posługuje się nimi tak, jak człowiek niewidomy - maca ostrożnie ziemię przed sobą, by omijać ewentualne przeszkody. No ale niech się ruszają choćby i tak. Droga rowerowa zapewne nie będzie skończona w tym roku, szkoda bo jest tam szczególnie potrzebna.