Litwa - 38 dni. Laba diena (Łaba diena) :)

Poniedziałek, 14 czerwca 2010 | dodano:15.06.2010
Pr. maks.:33.20Temperatura:20.0 HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie: 134kcal Podjazdy:m Rower:Unibike Viper

To, co jest na zdjęciu to oczywiście tylko maleńki fragment niemal 40 kg bagażu jakim obwieszę swój rower za jakiś miesiąc z kawałkiem :)

Zmieniły się też nieco plany - na początku chciałem lasami rosnącymi przy granicy białorusko - litewskiej dotrzeć do Wilna. Stwierdziłem jednak, że zwiedzanie większych miast z rowerem, kiedy się jedzie samemu to nie jest dobry pomysł. Tak przynajmniej wynika z moich doświadczeń. Jak będę chciał koniecznie pozwiedzać to znajdę się tam w taki sposób, żeby rzeczywiście móc skupić się na zwiedzaniu, a w tym roku... Będzie wiejsko leśny full wypas! :)

Zamierzam sobie po prostu pokrążyć po tych lasach - trasę sobie ustalę, owszem, ale z mapy nie można z całą pewnością odczytać w jakim stanie są drogi, a że nieraz będą to drogi leśne, więc konieczna może się okazać zmiana trasy. Co zresztą lubię :) Do jazdy z sakwami lubię dobre szutrówki, ok, zniosę minimalne ilości piasku :)

Na razie jest tylko parę pewników - pociągiem dojeżdżam do Ełku, i niemal w nocy jadę parę km do skrętu na Przykopkę, gdzie po przebyciu rowu przeciwczołgowego rozbijam namiot w lasku - dokładnie tak samo było w 2006 roku :) Rów przeciwczołgowy to po prostu rów przydrożny, ale pamiętam, że wtedy zrobił na mnie dość mocne wrażenie ;)
Następnego dnia (fragmentem trasy z 2006 roku, bo pamiętam, że mnie zauroczyła...) przez Suwałki (zakup litewskiej waluty, chyba że zrobię to w Sejnach, już pod granicą), Sejny i Berżniki na Litwę - chciałbym przejechać leśną drogą a w tej okolicy powinny być dwie takie. Jedną zamierzam wjechać, a drugą po paru dniach powrócić z Litwy :)

Dobrze byłoby pojeździć tuż przy granicy białorusko - litewskiej, wzdłuż Niemna (Nemunas), ale wszystko zależy od dróg. Przy pewnej ilości piachu z sakwami się jechać niestety już nie da...

Realizacja planu sprzed wielu miesięcy jest - jak widać - bliska realizacji. Będę z dużym zainteresowaniem śledził przebieg Twojej wyprawy, po cichu zazdroszcząc Tobie konsekwencji w działaniu, jak i samej wyprawy.
- 18:07 sobota, 19 czerwca 2010 | linkuj
Zatopiony :-) Zasugerowałem się, bo trochę chopek w okolicznych lasach jest. np. tu. Na zdjęciu tego nie widać, ale stromizny są tam znaczne. Miejsce położone (tak myślę) około kilometra od tego, które opisujesz.

RoboD
- 11:28 wtorek, 15 czerwca 2010 | linkuj
@RoboD

Ej, to był tylko żart z tym rowem przeciwczołgowym :) W następnym zdaniu jest zresztą wyjaśnienie, że to tylko rów przydrożny - nazwałem to tak, bo wtedy świecił księżyc, wydawało mi się, że to wystarczające światło i tak sobie po prostu skręciłem w las, żeby namiot rozbić, a jak się nagle wpierdoliłem do rowu to... to tylko rów przeciwczołgowy mi przyszedł do głowy ;)
- 10:53 wtorek, 15 czerwca 2010 | linkuj
Rów przeciwczołgowy :-O Masz może jakiś waypoint tego miejsca? Jako autochton, lasy sporo mam objeżdżone, ale nie kojarzę czegoś takiego w tamtych okolicach.

Widzę, że plany masz inne, ale jeśli jeszcze raz zdecydujesz się na Litwę to polecam Mierzeję Kurońskoą. Byłem tam niestety samochodem i z zazdrością patrzyłem na rowerzystów :-( Trzeba dojechać do Kłajpedy i promem na drugą stronę, ew. przez Rosję, ale tu o ile się orientuję, potrzebna jest wiza. BTW, ja w wakacje wybieram się do Szczecina ;-)
RoboD
- 10:47 wtorek, 15 czerwca 2010 | linkuj
Mam nadzieję, że wyprawa się uda. Powodzenia!