Po bezdrożach :)

Wtorek, 1 września 2009 | dodano:01.09.2009 Kategoria 51 - 79 km, Mapy z GPS, Okolice Szczecina
Pr. maks.:0.00Temperatura:26.0 HRmax:(%)HRavg(%)
Dalszy ciąg wykorzystywania GPS-a do odnajdywania dróg ;)
Dzisiaj również zaprowadziło mnie to na bezdroża, ale tym razem znacznie przyjemniejsze - przypomniały mi się nawet trochę tegoroczne Bory Tucholskie, bo były i leśne ostępy, i piaszczyste drogi. Tak, dzisiaj parę razy musiałem poprowadzić rower (co widać po prędkości średniej ;) ), ale to i tak nic w porównaniu z wczorajszą przeprawą przez tory pomiędzy Smolęcinem a Siadłem Górnym ;)

Powoli uczę się wykorzystywać GPS - zapis śladu to oczywiście podstawa, ale wykorzystuję go też do nawigacji. Ustawiam sobie waypointy w miejscach skrętów, szczególnie takich, których mogę tak łatwo nie odnaleźć, następnie każę maszynce nawigować, ale nie po drogach, wolę żeby mi po prostu wskazywała miejsce jak kompas - w końcu jak dojechać w pobliże tego miejsca to wiem, chodzi mi o dokładne naprowadzenie, kiedy jestem już w pobliżu. I cała dzisiejsza wycieczka odbywała się dokładnie w ten sposób :)
Jak na razie wszystkie wycieczki z GPS odbyły się na jednym komplecie akumulatorków - paluszków (dwie sztuki), które do tej pory były tylko raz ładowane, co w końcu nie powinno dziwić, bo jedno ładowanie powinno wystarczyć na ponad 20 godzin, a tyle jeszcze nie pojeździłem :)
W najbliższych dniach powinienem też dostać zamówiony uchwyt na rower - przyznam, że np. dzisiaj bardzo by się przydał. Na razie GPS jedzie zawieszony na szyi, sięganie po niego, żeby czasem coś sprawdzić nie jest najwygodniejsze - na kierownicy będzie idealnie.

Dorwałem też w końcu w sieci całkiem niezłe, darmowe (ale nie pirackie, bo całkiem legalne) mapy Niemiec, jak jeszcze znajdę Litwę (chociaż mam już litewskie papierowe mapy, więc w razie czego nie będzie źle) to będzie właściwie wszystko :)

Trasa: Szczecin - Głębokie - Pilchowo - Stare Leśno (kawałek niebieskim szlakiem pieszym, potem bez szlaku) - żółtym szlakiem pieszym w okolice Trzeszczyna - rowerowym "Szlakiem Puszczy Wkrzańskiej" do Tatyni - leśną drogą , a potem szosą do leśniczówki Podbrzezie - Zalesie - jez. Świdwie - Węgornik - Tanowo - Pilchowo - Głębokie - Szczecin

Odcinek z Pilchowo do Starego Leśna całkiem strawny. Dalej już więcej piasku, czasem musiałem poprowadzić rower. Leśny odcinek z Tatyni do szosy Tanowo - Dobieszczyn bardzo przyjemny - ani jednego człowieka, czasem trzeba poprowadzić rower ze względu na piach, ale to nic, bo trasa naprawdę przyjemna. Przynajmniej dla mnie :)

Fabryka w Policach pod Szczecinem © meak

Droga z Tatyni do Podbrzezia © meak

Leśna pajęczyna © meak

Las i las i niebo :) © meak

Droga z Zalesia do jez. Świdwie © meak

Nad jez. Świdwie © meak

W Stobnie jest tylko zacofana firma kurierska, czyli DPD (dawniej Masterlink), a dokładniej ich centrala, bo GPS zamawiałem przez internet. W Szczecinie można to kupić na Kopernika (Pasaż A-Z), gdzie jest zresztą sklep dystrybutora firmy Garmin, ale tak się dziwnie składa, że w sieci znalazłem GPS-y tej firmy o wiele tańsze (nawet do 250 zł), więc chyba nie opłaca się tam kupować. Resztę informacji wyślę Ci później na mail na wp.pl i sz.onet.pl :)
- 06:49 środa, 2 września 2009 | linkuj
Zatem stał się "cud" komputerowy ale jest OK i cieszę się. GPS to zdecydowanie świetna zabawka dla "dużych chłopców" i jeżeli moje zacofanie techniczne nie będzie zbyt dużą przeszkodą (chyba nie) , to pomyślę o podobnej inwestycji. Zdradź mi jednak ile to kosztowało i jakim cudem w tak zapadłej dziurze, jaką jest Stobno można dokonać zakupu ?
- 06:37 środa, 2 września 2009 | linkuj
Dopiero teraz rano zauważyłem, że można wejść już normalnie do Twojego profilu, ale nie ma w tym najmniejszej mojej zasługi - prawdopodobnie "ktoś" inny zrobił coś, co usunęło błędy. Nie wiem - albo blas (nawet nie zdążyłem mu jeszcze dać znać, bo wczoraj szybko jednak padłem ;) ) albo właściciel serwera, na którym jest bikestats. Widzę też, że już jesteś na mapie. :)
- 04:05 środa, 2 września 2009 | linkuj
Ale przecież tego błędu jeszcze nie usunęliśmy tyle, że możesz na razie korzystać z bikestats w nieco okrojony sposób ;) Aha, usuwam ten komentarz z Twoim numerem telefonu, lepiej żeby nie był widoczny dla każdego ;)
- 20:25 wtorek, 1 września 2009 | linkuj
Piękne te Twoje okolice, masz wszędzie blisko i do morza i do Niemiec. Fotki super i jeszcze kolegom pomagasz :) Pozdrawiam
robin
- 20:06 wtorek, 1 września 2009 | linkuj
Zdjęcia wyjątkowej piękności ale przede wszystkim dziękuję Ci za skuteczną pomoc w usunięciu fatalnego błędu w moim profilu. Jesteś WIELKI !
Jutro poczytam opis ostatniej wycieczki oraz zapoznam się z uwagami na temat działania GPS - dziękuję i pozdrawiam.